Ούτε «εμπρός», ούτε «παρακαλώ»: Η Gen Z σηκώνει το τηλέφωνο και δεν… μιλάει

Όταν καλείτε κάποιον, περιμένετε να ακούσετε ένα «γεια» ή «παρακαλώ» στο τηλέφωνο. Αλλά αν καλέσετε τον αριθμό κάποιου νέου ανθρώπου που ανήκει στη Gen Z, δηλαδή της γενιάς που έχει γεννηθεί μεταξύ 1997 και 2012, πιθανότατα δεν θα ακούσετε τίποτα παρά μία αμήχανη σιωπή.
Αυτό συζητήθηκε πρόσφατα από χρήστες στο κοινωνικό δίκτυο X (πρώην Twitter). Ένας χρήστης έγραψε ότι παρατήρησε ότι όταν καλούσε κάποιον από τη Gen Z, συχνά περίμεναν να μιλήσουν πρώτοι, αντί να πουν «γεια» ή «παρακαλώ». Το tweet έγινε εξαιρετικά δημοφιλές και ξεκίνησε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την αλλαγή των τηλεφωνικών τους συνηθειών.
i’m a recruiter so i do a TON of phone interviews and something i’ve noticed about gen z specifically is that a lot of them answer the phone and don’t say anything. like i can hear their breathing and the background noise, but they wait for you to say hello first.
— lex (@jorilextera) July 10, 2025
Στρατηγική ασφαλείας κατά των ανεπιθύμητων κλήσεων
Υπάρχουν λόγοι για αυτή τη συμπεριφορά. Ο πρώτος και κύριος λόγος είναι ο τεράστιος αριθμός ανεπιθύμητων κλήσεων. Οι περισσότερες από αυτές είναι τηλεμάρκετινγκ, αυτόματες κλήσεις ή απατεώνες που θέλουν να τους αποσπάσουν χρήματα.
Το να περιμένεις να μιλήσει ο συνομιλητής σου είναι μια στρατηγική ασφάλειας, ειδικά σε μια εποχή όπου κάποιος μπορεί να ηχογραφήσει τη φωνή σου και στη συνέχεια να την πλαστογραφήσει, ίσως χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI), γεγονός που κάνει τέτοιες απειλές ακόμη χειρότερες.
Αλλαγή στην εθιμοτυπία των τηλεφωνικών κλήσεων
Ο Marijus Briedis, επικεφαλής τεχνικός της NordVPN, εξήγησε ότι είναι καλύτερο να επιλέγεις έναν ουδέτερο, συναισθηματικά «γκρίζο» τόνο. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο κάποιος να χρησιμοποιήσει τη δική σου φωνή εναντίον σου. Επίσης, συνιστά να λες πράγματα όπως «Ποιος είναι;», αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό είναι πιο αγενές από την απόλυτη σιωπή και την αναπνοή στο τηλέφωνο.
Πηγή: newsbomb.gr