5 συμπεριφορές στον χώρο εργασίας τις οποίες η Gen Z βρίσκει εντελώς ξεπερασμένες

Δεν είναι πως οι νέοι δεν θέλουν να δουλέψουν. Θέλουν. Αλλά όχι με τους όρους που έθεσαν άλλες γενιές, σε άλλες εποχές. Κι αυτές είναι 5 «σωστές» συμπεριφορές στον χώρο εργασίας τις οποίες η Gen Z βρίσκει εντελώς ανούσιες (και ξεπερασμένες).
Η μόνιμα ανοιχτή κάμερα σε calls
Έχεις παρατηρήσει ποτέ πώς αντιμετωπίζουν οι διαφορετικές γενιές τις βιντεοκλήσεις; Για τους Boomers που πέρασαν δεκαετίες «χτίζοντας» εμπιστοσύνη μέσω συναντήσεων πρόσωπο με πρόσωπο, το να έχουν μόνιμα ανοιχτή μια κάμερα όταν κάνουν call, είναι απολύτως λογικό. Μιλάμε για αλληλεπίδραση, σύνδεση, ανάγνωση της ατμόσφαιρας. Πώς αλλιώς «χτίζεις» σχέσεις; Αλλά η Gen Z; Μεγάλωσε επικαλούμενη την ψηφιακή της παρουσία με «χειρουργική» ακρίβεια. Επιλέγει ακριβώς πότε και πώς θα είναι ορατή στο διαδίκτυο. Το να αναγκάζεται να κάνει κάτι, μοιάζει περισσότερο με επιτήρηση.
Ο ενδυματολογικός κώδικας
Casual ρούχα, ελάχιστο μακιγιάζ, περιποιημένα μαλλιά, αλλά ποτέ κάτι επιτηδευμένο. Αυτή είναι η Gen Z στη δουλειά. Το να υπάρχει ένας συγκεκριμένος ενδυματολογικός κώδικας σε μια εταιρεία θεωρείται κάτι ξεπερασμένο. Και είναι και τα χρήματα στη μέση. Επίσης, γιατί το να φαίνεται κανείς παραπάνω περιποιημένος υποδηλώνει ικανότητα; Οι πιο πλούσιοι άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο διοικούν εταιρείες δισεκατομμυρίων δολαρίων φορώντας φούτερ με κουκούλα.
Οι υπερορίες ως performance art
Τίποτα δεν δείχνει το χάσμα των γενεών όσο η στάση απέναντι στο να δουλεύει κάποιος μέχρι αργά. Η Gen Z πιστεύει το εξής απλό: Εάν δεν μπορείς να ολοκληρώσεις την εργασία σου σε κανονικές ώρες, είτε είσαι αναποτελεσματικός είτε η δουλειά είναι κακοσχεδιασμένη. Δεν αποφεύγουν τη σκληρή δουλειά – απορρίπτουν την ιδέα ότι η ταλαιπωρία σηματοδοτεί αξία. Γιατί να μη μετρήσεις την πραγματική απόδοση αντί για τις ώρες που καταγράφονται στη δουλειά;
Τα τηλεφωνήματα χωρίς προειδοποίηση
Για τη Γενιά Z, ένα μη προγραμματισμένο τηλεφώνημα μοιάζει με ενέδρα. Οι νέοι αυτής της γενιάς μεγάλωσαν σε έναν κόσμο όπου εσύ στέλνεις πρώτα μήνυμα, όπου η σύγχρονη επικοινωνία είναι προγραμματισμένη, όπου έχουν χρόνο να γράψουν απαντήσεις. «Το αφεντικό μου με παίρνει τηλέφωνο συνεχώς για πράγματα που θα μπορούσαν να είναι ένα email δύο προτάσεων», είναι κάτι που πολλοί Gen Zers θα πουν.
Η πίστη χωρίς αμοιβαιότητα
Οι μάνατζερ της γενιάς των Boomers παραπονιούνται συνεχώς ότι οι εργαζόμενοι της Γενιάς Ζ δεν φαίνεται να «επενδύουν» στις εταιρείες τους. Αλλάζουν θέσεις εργασίας, διατηρούν όρια, δεν αφήνουν την εργασία να καταναλώσει την ταυτότητά τους. Πού είναι η δέσμευση; Οι νεότεροι εργαζόμενοι αντιδρούν ορθολογικά σε ένα εντελώς διαφορετικό «παιχνίδι». Η Gen Z θα δείξει σίγουρα αφοσίωση – στους ανθρώπους.