Ποιες είναι οι GenAI εφαρμογές που ανταγωνίζονται το ChatGPT – Τι απαντά το ίδιο για τους …ανταγωνιστές του

Το ChatGPT, ο ψηφιακός «βοηθός» της OpenAI, η τεχνητή νοημοσύνη έγινε πολύ γρήγορα συνώνυμο της καθημερινότητας μας ενώ πλέον εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο το χρησιμοποιούν καθημερινά.
Όμως, το ChatGPT δεν είναι η μοναδική GenAI εφαρμογή και υπάρχουν αρκετοί ανταγωνιστές της, ορισμένοι εκ των οποίων, μάλιστα, θεωρούνται ότι προσφέρουν καλύτερα αποτελέσματα.
Μετά, υπάρχει και η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, τα LLM μοντέλα της οποίας είναι τα LLaMA 2 και LLaMA 3. Η Meta έχει λανσάρει το Meta AI που αποτελεί το δικό της ψηφιακό «βοηθό» και τον οποίο έχει ενσωματώσει στα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετά υψηλή χρήση.
Τέλος, όσον αφορά στα LLM μοντέλα, υπάρχει και μία ευρωπαϊκή εταιρεία στη λίστα. Πρόκειται για τη γαλλική Mistral, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της οποίας είναι η εστίαση σε μικρότερα, γρήγορα και αποδοτικά μοντέλα.
Αν και μιλάμε για ΑΙ εφαρμογές, αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως το GenAI, για τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως, δεν είναι τίποτα άλλο από την αναζήτηση που γίνεται με την αξιοποίηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.
Και εκεί η λίστα των ανταγωνιστών του ChatGPT περιλαμβάνει ορισμένα ακόμη ονόματα με πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση το Perplexity AI που είναι μία υβριδική μηχανή αναζήτησης με δυνατότητα συνομιλίας εν είδει chatbot. Σημαντική διαφοροποίηση είναι ότι προσφέρει τεκμηριωμένες απαντήσεις με πηγές, κάτι που λείπει στη δωρεάν έκδοση του ChatGPT, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν χρησιμοποιεί δικά του LLMs, αλλά χρησιμοποιεί τα καλύτερα διαθέσιμα, συμπεριλαμβανομένων αυτών της OpenAI ή της Anthtropic. Γι’ αυτό και προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία χρήσης ιδίως σε όσους αναζητούν μία εναλλακτική στο ChatGPT λύση που να προσφέρει άμεση πρόσβαση σε περισσότερο επικαιροποιημένα στοιχεία.
Κάτι αντίστοιχο προσφέρει η Microsoft στο Bing, τη δική της μηχανή αναζήτησης που έχει πλέον ενσωματωμένο το Copilot με αποτέλεσμα να προσφέρει μία πολύ διαφορετική εμπειρία. Τόσο διαφορετική και βελτιωμένη ώστε να θεωρείται ο λόγος που η Google έχει χάσει ορισμένες μονάδες από το εντυπωσιακά υψηλό μερίδιο στην αγορά των αναζητήσεων στο Web.
Το ερώτημα, πάντως, είναι αν το ChatGPT θα συνεχίσει να κυριαρχεί. Ή θα δούμε άλλα, καλύτερα εργαλεία -και ενδεχομένως φθηνότερα- να εμφανίζονται και να παίρνουν τη θέση που έχει αυτή τη στιγμή ο ψηφιακός «βοηθός» της OpenAI. Στην αγορά των ψηφιακών τεχνολογιών, τα πάντα αλλάζουν με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς.